tiistai 6. tammikuuta 2009

i'm back..

lentokone laskeutu helsinkiin joskus puol viiden maissa sunnuntai iltapvällä. nyt siis jo reilu 2 vuorokautta ollu suomessa. ulos en oo vielä uskaltautunu kauheen pitkäks aikaa. okei eilen oltiin kavereiden kanssa viettämässä mun synttäreitä ja sillon nyt hetken aikaa ulkona ku etittiin auki olevaa baaria. ja tää fiksu pomppi ulkona nahkatakissa.. täällä on ihan älyttömän kylmä. okei lontoossakin tais jo olla ministi pakkasen puolella.. mutta silti. oisin ihan hyvin voinu jäädä lontooseen pariks kuukaudeks. jälleennäkeminen pienen koiran kanssa tais olla lähestulkoon ainoa syy miksi en jäänyt sinne (no joo, keskiviikkona ois kans töitä ja ne sano siel et ne tulee hakee mut pois jos en muuten eksy suomeen, hi). oikeesti rakastuin niin tulisesti siihen kaupunkiin. ikävä takas..

tällä hetkellä koneelta löytyy vain miehen ottamat kuvat. joo no se otti yli 700 ja mä otin ehkä 3. järkkäri nyt vaan tuntu järkevämmältä pitää esillä. ostokset on vielä kuvaamatta (saalis jäi muuten huomattavasti pienemmäksi ku mitä olin ajatellu. tosin matkalaukkuun ei ois enempää mahtunu). tää postaus siis "matkapvä kirja tyyppisesti". huomenna kuvaan ostokset. tänään en taida ehtiä.

alotetaan matkakertomus maanantai illasta jolloin vietiin kitty hoitoon isille. sen jälkeen tultiin kotiin valmistumaan matkaa varten (pakkaamaan). jotta uni tulis ajoissa juotiin yhet siiderit. noin kympin aikaan oltiinkin jo unessa. viis vaille 12 tää sit herää huippupirteenä valmiina matkaan. enkä saanu enää unta. pyörin sängyssä noin tunnin ennen kuin luovutin. keräsin peiton ja tyynyn ja menin olkkariin lukemaan.

kolmen aikaan ti aamuyöstä mies heräs ja katottiin jakso frendejä ennen kun mä päätin parantaa mun pinkkejä raitoja (värjäsin su). viiden aikaa lähettiin bussipysäkille.

big ben

lento lähti 7.45 ja lontoossa oltiin joskus ennen ysiä. aikaero on ihan kiva juttu.. käytiin hakemassa underground liput ja lähettiin kohti hotellia. matka sinne kesti joku mukavat 2h. piccadilly linella south kensintoniin eka joku 45min joka oli hitusen hankalaa ku metro oli ihan täynnä eikä päästy istumaan. tosi hauskaa yrittää seistä matkalaukun kanssa. jalat oli ministi hajalla sen jälkeen. ku päästiin victoria stationille ni lähettiin heti etsimään hotellia (hostelli ois varmaan parempi sana sille huoneelle, oli vähän järkky. pari lakana (jota vuoronperään nyysittiin toisiltamme) ja jousisänky jonka jouset paino kylkeä nukkuessa). hotellihuone ei ollu valmis ku vasta yheltä joten jätettiin isoimmat laukut sinne ja lähdettiin tutkimaan buckinhamin palatsia. sen jälkeen mulla olikin ihan törkee nälkä, suomen ajassa kello oli jo lähemmäs 2. etsittiin ruokapaikkaa ja eksuttiin mäkkiin. löysin myös starbucksin ja pakkohan sieltä oli hakea kahvi. samalta kadulta löyty myös top shop josta löysin pari korua.. kun oltiin saatu tavarat huoneeseen lähettiin katsomaan big ben ja westminister abbey. sen jälkeen pakotin miehen oxford streetille..

the movieum (ja postauksen turhin kuva)..

keskiviikkona aloitettiin aamu london eyella jossa mä tajusin että mulla on isiltä peritty korkeanpaikan kammo. ei kivaa. sen jälkeen käveltiin rantaa pitkin ja katsastettiin joku katuteatteri. kun oltiin lähdössä huomattiin movieum ja oli sinne sit pakko mennä. huippuihana pakka. siis museo jossa saa koskea kaikkeen ja mennä punaisten nauhojen taakse. i like.. tän jälkeen taidettiinkin jo palata hotellille parin kaupan kautta valmistumaan uuteen vuoteen.

illalla suunnattiin takas london eyen läheisyyteen. okei oltiin kyl toisel puolella jokea. ilotulitus oli aivan mahtava. rakettikammoisena tykkäsin tosi paljon siitä että lontoossa ihmisillä ei oo omia raketteja. se juttu vois tulla kans suomeen. ku tultiin paikalle huomasin että tosi monella oli ihanat pupukorvat jotka vilkku. pakkohan munkin oli saada sellaset joten käytiin metsästämässä automaatti ja sen jälkeen myyjä jolta pupukorvia sai ostettua. mies vähän pudisteli päätään ku mä en suostunu luovuttaa ennen ku sain omat pupukorvat. joo oon vähän hassu..

kun ilotulitukset oli loppu lähettiin takas metrolle. lontoossa julkinen liikenne on ilmaista uudenvuoden yönä joten muutama muukin oli matkalla samaan suuntaan ku me. oltiin ehkä joku 300-500m metroasemalta ja matka sinne kesti mukavat 2h. mies just tarkisti eilen netistä et paikanpäällä oli 700000 ihmistä. jäiks. ja mä en siis menny katsomaan lordin kauppatori esitystä ku siel oli niin törkeesti porukkaa (100000). päästiin kuitenkin hengissä takas hotellille. metrossa päästiin jopa istumaan. uusvuos oli kyl tosi ihana kokemus jonottamisesta huolimatta.

vahakabinetti

torstaina mentiin vahakabinettiin. tuntu et oltais oltu siellä joku puol tuntii mut oikeesti aikaa oli menny lähes 3h. ihan loistava paikka vaikka sielki oli hitusen täyttä. tän jälkeen mentiin takas victorialle jossa eksyttiin johonki pizzapaikkaan. ja ihmeteltiin samalla sitä että kaikki vaatekaupat ym oli auki. siis uudenvuodenpvänä..

tower bridge

illalla mentiin katsomaan tower of london ja tower bridge. siel ois ollu joku näyttely mut se ei siinä vaiheessa ollu enää auki. oli tarkotus mennä sinne joku toinen päivä mut sen nyt jäi katsomatta.

oxford st.

pe oli mun synttärit ja mä sain päättää mitä tehdään. yllättäen mentiin oxford streetille shoppailemaan. olin odottanu primarkiin pääsyä koko matkan ajan. oli siis vähän hämäävää et mun ostokset siellä jäi yhteen tunikaan ja 4 pariin sukkahousuja.. american apparel taas osottautui täydelliseksi ja siellä hoidinkin sitten suurimman osan shoppailusta.

illalla mentiin yhteen pubiin joka oli hotellin vieressä. tais oikeesstaan kuulua samaan ketjuun. mua otti pahasti päähän et ne ei kysyny papereita vaik siin luki et kaikilta alle 21v näkösiltä kysytään. en mä voi olla niin vanhan näkönen..

hyde park

la eka nopeesti oxford streetilla ja sen jälkeen lähettiin käymään trafalga sq:lla. ei tosin ehditty katsomaan kauheesti koska sinne oli tulossa joku mielenosoitus ja päätettiin lähteä pois ennen sitä. mentiin siis chinatowniin joka oli kyl ihan mielettömän upee paikka. ne kaupat.. tän jälkeen jatkettiin hyde parkiin jossa oli joku saksalainen tivoli. ei menty mihinkää laitteisiin. käveltiin vain ymäri ja otettiin kuvia. tän jälkeen olisin viel halunnu käydä nopee oxford streetilla uudestaan mutta se mielenosotus oli tainnu karata käsistä. metroasema oli suljettu ja ohi ajeli rynnäkköpoliiseja. onneks ei oltu kauheen kaukana hotellilta joten voitiin kävellä. siel käytiin viel parissa kaupassa ja sen jälkeen hotellille (starbucksin ja yhen sushimestan kautta) mentiin aikasin nukkumaan jotta päästäis aamulla tarpeeks aikaisn ylös. oli vähän haikee fiilis ku ties et seuraavana aamuna pitää lähteä pois sieltä.

su meni sit matkoissa. aamulla aikanen herätys ja kohti lentokenttää ekalla metrolla. lento lähti puolen pvän aikoihin ja aikaeron takija suomessa oltiin vasta viiden kieppeillä. porukat ja takuton kitty (äiti oli vähän parturoinu sitä matkan aikana) tuli vastaan. sen jälkeen kotiin ja ruuaks kiinalaista (joka lontoon jälkeen tuntu törkeen kalliilta).

matka oli mun mielestä lähes täydellinen. rakastuin varsinkin halpaan sushiin, starbucksiin ja american appareliin. ne sais kaikki tulla suomeen.

Anonyymi kirjoitti...

Voitko laittaa kuvii niist pupukorvista? Ne on varmasti supersöpöt!! <3

kullanmuru kirjoitti...

Olipa kivan kuuloinen matka! :) Ja hvyää syntymäpäivää, tosin taitaa tulla vähän myöhässä :)

Anonyymi kirjoitti...

Kivoja matkakuvia, odotan innolla lisää :) Millä lentoyhtiöllä menitte? Onko hyviä vinkkejä mistä saa halvat lennot ja hotellin?

eimie kirjoitti...

anonyymi: joo laitan sit seuraavassa postauksessa. tosin ne on vähän likaset ku ne tippu metromatkalla maahan (parempi selostus sit postauksessa)..

kullanmuru: oli kyl. kiitos onnitteluista :)

anonyymi: mentiin british airwaysil. otettiin eebookersin kautta ja matka makso reilun tonnin kahelta ihmiseltä. hotelli makso viideltä yöltä reilu 300 puntaa. kannattaa kattoo vähä hintavertailua netissä. sil taval varmaan löytää parhaiten. meil ei ollu mitään vaatimuksia hotellin tasosta. haluttiin vaan lähelle keskustaa. eihän siel hotellis kuitenkaa käydä ku vaan nukkumassa..