tiistai 20. toukokuuta 2008

kivusta ja särystä..


mulla on ihan mieletön hammaslääkärikammo. syytä en tiedä, mul ei oo ikinä ollu reikii elikkä oon säästyny poraukselta. muutenkaa niille paljon mitään tehty. nyt muutaman kerran vähä suihkutettu steriiliä vettä ku vasta tulossa olevat viisaudenhampaat on muistuttanu tulevasta operaatiosta nimeltä viisaudenhampaiden poisto.

vkonloppuna rupes jo taas vähä tuntuu et viisaudenhampaat ois taas kiusaamassa. kuumeen takii kuitenki napsin buranaa enkä siks tuntenu kauheesti kipuu. eilen heräsin sit ihan hirveeseen kipuun ja oli naamaki vähä turvonnu. eli soitto hammaslääkäriin ja sainki onneks samalle pvälle ajan vaik soitin vast joku 10 jälkeen. olin siis ajatellu et kyseessä on taas pikku tulehdus mut hammaslääkäri huomas et ylähammas on puhjennu kokonaan ja hangannu ientä siin alapuolella joka kerran ku oon suun sulkenu. ainoo vaihtoehto siis hampaan irtirepiminen (kivaa, mähä niin tykkään neuloista). yritin kyl suostutella lääkärii vaa putsaa vähä mut lopputulos oli et mä puristin tuolii täysin paniikissa ku se laitto puudutusaineen (joka ei sit edes sattunu). nyt on siis ensimmäinen viisaudenhammas irti. oli jopa vajaan sentin pitunen..

kipu on täl hetkel aika paha ja puolet naamasta turvonnu iha törkeesti. poskipäästä ei kyl oo nyt mitään tietoo. toivottavasti laantuis nopeesti. tosin keksin tästä hyvän tekosyyn syödä jäätelöö. sehän on niin kylmää et se varmaa helpottaa kipuu ja vähentää turvotusta.. tottakai. nyt taitaa muutama pvä mennä buranan voimalla. sain meinaa yöllä esimerkkiä siitä miltä tuntuu ku särkylääkkeen teho lakkaa. puol viidelt heräsin KIPUUN. menin sit ottaa burana capsin ja puol h myöhemmin olin jo itkun partaalla ku teho ei näyttäny tulevan. jossain vaihees oon sit nukahtanu uusiks et kai se sit tehos..

illalla tulossa postaus eilisen asusta ja tän pvän ostoksista. nyt taas töissä eli kuvat odottaa kotona..
kuva löyty svenska dagbladetin sivuilta (isä lähetti sen mulle sähköpostiin joku vko sitten)..

Ei kommentteja: